Педагогічна ідея "Дистанційне викладання математики"

     Всесвітня пандемія коронавірусу кардинально  змінила наше життя. Сьогодні весь світ перебуває в умовах необхідності працювати по-іншому. Карантин став викликом для всього українського суспільства. Освітня система не стала винятком. Епідемія внесла несподівані корективи і змусила освіту перейти на дистанційне навчання.

Я також почала працювати дистанційно і вирішила детально вивчати відповідні технології навчання, тому обрала тему «Дистанційне викладання математики» як мою педагогічну ідею.

Як показав мій власний досвід найкраще відповідають поставленим методичним цілям і є універсальними - це сервіси Google, адже учні можуть працювати з ними за допомогою смартфона. Я обрала платформу Google Classroom (https://classroom.google. com) тому, що це сервіс, що пов’язує Google документи, таблиці, презентації, форми, Google Drive і Gmail, дозволяє організувати онлайн-навчання, використовуючи відео-, текстову та графічну інформацію. Я маю змогу проводити тестування, контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання, коментувати й організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу.

При створенні завдань завжди користуватися різними онлайн- сервісами. Щоб ознайомити учнів з теоретичним матеріалом прикріплюю посилання відповідного навчального відео зі свого каналу Youtube, також використовую контент колег, зокрема багато математичної теорії і практики є на таких каналах як Топ Школа, uklasicomua, МАТЕМАТИКА online та інші, або ж скористуюся он лайн дошкою з відео уроками.

На етапі закріплення вивченого пропоную учням власноруч створені інтерактивні вправи learningapps,  для роботи над ними ділю учнів  на групи за допомогою веб-сервісу Flippity. 

Щоб перевірити рівень засвоєння теоретичного та практичного матеріалу  до завдань додаю власні тести  з сайту На урок. Підсумки уроків проводжу за допомогою опитування у Google формах.

Під час вивчення теми «Системи лінійних рівнянь з двома змінними » у 7 класі  я запропонувала учням виконати наступні завдання:

- Переглянути навчальне відео «Системи лінійних рівнянь - 7 клас» на каналі uklasicomua сервісу Youtube;

- Записати у зошит розв'язання завдань з сайту https://disted.edu.vn.ua/ ;

- Виконати інтерактивну вправу Cистеми лінійних рівнянь з learningapps;

- Пройти тест Ситеми лінійних  рівнянь на сайті На урок за кодом доступу. 

Дуже ефективним допоміжним інструментом для розвитку практичних вмінь під час дистанційного навчання, став для мене сайт Мій клас. Задаючи перевірочні роботи, я могла бачити чіткий звіт по кожному завданню для кожного учня, що дало змогу проаналізувати всі допущені помилки. Проте аналіз помилок потребує живого спілкування, яке неможливе при асинхронному навчанні, тому я також проводила онлайн-уроки синхронно за домомогою сервісу Google Meet. Під час таких уроків я демонструвала учням Google презентації, потім ми спільно розв'язували вправи у Google документах. Інтерактивні вправи учні розв’язували по черзі демонструючи свій дисплей. Тести і перевірочні роботи виконували в режимі реального часу і я відразу аналізувала помилки.

Під час вивчення теми «Ділення з остачею» у 5 класі я створила для учнів у Classroom наступні завдання. Переглянути навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=pkL7iT8cVpI з мого Youtube каналу. Під час перегляду відео учні записали в зошити, розглянуті в ньому приклади, а потім виконали аналогічні завдання з підручника. Я запропонувала школярам перевірити відповіді, переглянувши відповідну презентацію https://drive.google.com/file/d/1p0M-vXAzgrGCNSYdsoXxNMfDkFp9x1Nn/view?usp=sharing . Для закріплення вміння знаходити остачі від ділення я створила інтерактивну вправу на сайті learningapps  https://learningapps.org/display?v=phc9e30z320 . Виконання цієї вправи один з учнів демонстрував зі свого телефону для цілого класу. Також п’ятикласники розвинули свої вміння знаходити невідоме ділене при діленні з остачею та усвідомили, що остача завжди менша від дільника, виконавши  в режимі реального часу тест, який я створила на сайті На урок https://naurok.com.ua/test/start/570770 . Після виконання тесту я відразу проаналізувала допущені помилки. На домашнє завдання  було задано створену мною перевірочну роботу на сайті Мій клас https://miyklas.com.ua/TestWork/Join/2zrKGHzkwUWweWsM6kENog . Даний он-лайн урок я проводила через Google Meet. Ті учні, які не змогли приєднатися до уроку мали можливість переглянути його  запис https://www.youtube.com/watch?v=VhXH8-uwOvw&t=1s .

Готуючись до уроку алгебри у 8 класі на тему «Додавання та віднімання раціональних дробів з різними знаменниками» я записала навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=TaRaMeJUJic&t=4s , яке учні переглянули ще до початку уроку. Також я розробила тест https://naurok.com.ua/test/start/569777 , перевірочну роботу https://miyklas.com.ua/TestWork/Join/KzwGpcrkpUSBqGUb3_SUwA та інтерактивні вправи https://learningapps.org/display?v=pdo7f3jgk20 . Урок також було проведено за допомогою Google Meet. На початку уроку учні пригадали алгоритм зведення раціональних дробів за допомогою презентації https://docs.google.com/presentation/d/1ZCeoyn05XEGcqCIQrRTV-Rlz7zI4Yg297ZmoC9qh_Wo/edit?usp=sharing . Потім вони виконували тест на сайті На урок і перевіряли свої відповіді на відповідному слайді у презентації. Інтерактивні вправи восьмикласники виконували у групах. Поділ на групи було здійснено за допомогою веб-сервісу Flippity https://www.flippity.net/rp.php?k=1IvLNbcMRDOs5ceA3DG2t4C9ez6e0YTQLveoS6MSnv1E  . Кожна група по черзі демонструвала свою вправу. Вивчене на уроці школярі узагальнили,  відповідаючи на запитання Googe форми https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfZayBf_mxqM7oJSqP0Wt-GLJuIMNagYf0bljbBa3XUadAtHQ/viewform?usp=sf_link .  Перевірочну роботу учні виконували як домашнє завдання.

На уроці геометрії у 8 класі на тему «Чотирикутники» я запропонувала учням пригадати властивості чотирикутників, виконавши спільну роботу над презентацією https://drive.google.com/file/d/12GYsHKDqdNT-8UsT7BseKhYJKBq7oqKJ/view?usp=sharing . Також школярі навчилися розв’язувати задачі, переглянувши відео https://www.youtube.com/watch?v=ZKFfHw9kt3o , https://www.youtube.com/watch?v=PrA71ZsLyQM. Підсумки уроку було проведено у вигляді тесту https://naurok.com.ua/test/start/569264 . Після уроку учні самостійно виконали перевірочну роботу https://miyklas.com.ua/TestWork/Join/wSKnBuMh1UGNXfxjXR-Flg

Всіма своїми напрацюваннями постійно ділюся з колегами. Розміщую їх у своєму блозі https://gavayganna.blogspot.com . Також проводжу майстер класи https://www.youtube.com/watch?v=mgkjQ6j7hJw  у школі.

Підсумовуючи все вищесказане можу зазначити, що дистанційне навчання дає можливість учасникам освітнього процесу підтримувати діалог на відстані. Навчання відбувається у зручному місці й у зручний час для кожного учня, стає більш індивідуалізованим, але потребує активної самостійної роботи.

Дистанційне навчання – це можливість для формування таких якостей: активність, самостійність, самовдосконалення, самоорганізація, самоконтроль, творчість тощо.

 Елементи дистанційного можна використовувати на звичайних уроках під час вивчення нового матеріалу,  розв'язування вправ або узагальнення чи контролю знань (за допомогою смартфонів), або у вигляді домашніх завдань. Це урізноманітнить процес викладання і дасть вчителям змогу більше зацікавити учнів вивченням математики та можливість краще проаналізувати прогалини в знаннях і вміннях школярів.


Немає коментарів:

Дописати коментар